Belgian Owl 36 maand (46%)

De hele zomer gaan we vreemd. Geen Schotse whisky’s, maar wereldwhisky’s. Dat lijkt een vreemde insteek als je whisky gaat zoeken in je eigen achtertuin. The Belgian Owl heeft tegenwoordig haar stokerij in Luik. Etienne Bouillon, de bezieler van het project, kocht enkele jaren geleden de alambieken van de teloor gegane Caperdonich distilleerderij in Schotland.

Belgian Owl 36 months  (46%)

Belgian OwlKleur :  Licht, sauvignon blanc.

Geur : Erg granig, wat lactisch (jonge whisky). Licht, wat wit fruit. Harde conference peer. Alcohol springt er uit.

Smaak :  Heel veel graan, op het scherpe af. Een aanzet van fruit. Moutwijn. Ook hier springt alcohol er uit. Houttannines als in tandenstokers.

Finish :  Medium. Jeneverachtig, met een aangename vanilletoets.

Balans : Deze jonge spruit strookt niet met wat ik me van The Belgian Owl herinner. Als ik terug blader in mijn  notities zie ik dat de meeste expressies ofwel ouder (48 maand, 60 maand) ofwel hoger in alcoholpercentage zaten. Deze expressies waren toen beloftevol, maar deze standaardversie ontgoocheld.

Dit bericht werd geplaatst in Belgian Owl en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

